 |
Gehaald |
Bovenstaand schema bevat alle onderdelen van de opleiding. Allereerst de Theorie, dit zijn CBR examens in 14 vakken, deze examens moeten afgelegd zijn voor vertrek naar Amerika.
Het Amerika traject bestaat uit 4 verschillende momenten. Allereerst ga je VFR (op zicht vliegen) kennis maken met het vliegtuig, na ongeveer 12 vluchten ga je voor het eerst alleen vliegen
(Solo). Tijdens VFR vliegen wordt je telkens getest op progressie, uiteindelijk sluit je VFR af. Dan begint het IFR traject, dit is vliegen op instrumenten. Ook dit traject sluit je weer af en dan komen de 'examen' vluchten voor je CPL, je Commercial Pilot's License. Als je deze CPL vluchten hebt gedaan, krijg je je Wing.
Daarna ga je naar Nederland terug om eerst in een simulator (FNPT2) te leren vliegen met een meermotorig vliegtuig. Daarna ga je dat in het echt doen op de Beechcraft Baron 58. Aan het eind van het Baron traject heb je je multi engine rating, een aanvulling op je CPL.
Na de Baron komt de MCC, de Multi Crew Course. Hier leer je samenwerken als team in de cockpit met captain, en co piloot en co co piloot op een full flight simulator. Na de MCC krijgen wij waarschijnlijk ITQ, een serie vluchten wederom op een full flight simulator. Na afloop van deze ITQ hebben we de opleiding afgerond en zijn we in het bezit van een frozen ATPL license waarmee we bij KLM en andere maatschappijen kunnen solliciteren.
De volgende 4 punten zijn voor het KLM aanname traject. We worden weer psychologisch onderzocht, vliegen 2 dagen in een full flight simulator om onze kunstjes te laten zien tijdens de grading en komen voor de heren van de aanname commissie,de COVA. Als we aangenomen worden is het wachten op het type, dit is het type vliegtuig waar je op mag vliegen bijvoorbeeld de 737, 747, 777, MD11, Fokker 50/70/100 of de A330.
Begin 2009 zouden alle Aeronauts in principe de opleiding hebben afgerond. |